мої уроки

                                                     Підготувала і провела вчитель                                                                     початкових  класів Мар'ївського НВК                                                                                                                                     Москаленко Оксана Миколаївна                       

 Урок   літературного читання в з класі
Тема: Казки  Василя  Сухомлинського  із  Школи  під  Голубим небом.                                                              «Снігуроньчина  пісня».
Мета: Продовжити  ознайомлення  учнів  з  авторськими  казками    Василя                   Сухомлинського ; вдосконалювати навички свідомого, виразного  читання; активі-                                 зувати читацьку  пам’ять,  дітей; навчати  слухати  і  співставляти  музич-                           музичний  та  літературний  твори;  розвивати  пам’ять, увагу, спостережливість, монологічне  мовлення ;  виховувати  любов до  художнього  слова.
                               Хід  уроку
           І.Організаційний  момент. Створення позитивного настрою.                                           «Добрий  день!»-  ми  кажем  всім:                                                                                                               
                  Вчителям  і  друзям,                                                                                                                          Сонцю, хмарочці  малій                                                                                                                     І  сніжинкам  в  лузі!
                (Слайд №2)
ІІ. Мовленнєва  розминка
1.Скоромовка.(слайд № 3)

Сніговії    срібновії                                                                                                              Сніг  у  ситі  сіють-віють,                                                                                               Щоб  із  борошна  пороші                                                                                              Пиріжки  пекли  хороші.

2.Гра «Швидкочитання» (слайд №4)
ОСІНЬ, ЗИМА, СНІЖОК, СНІГУРОНЬКА, КАТАТИСЯ, ЗАМОРОЗИТИ,   СПІВАТИ
·        Читаємо  швидко, чітко, голосно.
       3. «Хвилинка  поезії»  (слайд №5)
ІІІ. Перевірка  домашнього  завдання (слайд №6)
·        Твори  якого письменника  ми  вивчаємо?
·        Чим  відрізняється  літературна  казка  від  народної?

·        З якою казкою В. Сухомлинського ми  ознайомилися  на  минулому
                        уроці?
·        Перевіримо, чи  уважно  ви  читали  казку  вдома:  (Робота  виконується  на  листочках,  два  учні  -  біля  дошки «по секрету»; 
1.Де  живе дід Осінник?
а) в теплому барлозі;
б) в темному лісі  ;
в) в світлому  будинку;  
2.На  чому   спить  дід  Осінник?
а) на  зеленій  траві;
б) на скошеному  сіні;
в) на сухому  листі;    
3. Що  робить дід,  виходячи  з  лісу?
а) голосно  кричить;
б) тихо-тихо співає;
в) весело  танцює; 
4. Коли дід співає, то його борода
а)росте  і  стає  туманом;
б) стає  чорною  і  страшною;
в) розливається  і  стає  річкою.
Учні виконують  перевірку  та  взаємоперевірку  робіт,  оцінюють  свої  роботи.
ІV. Оголошення  теми  уроку. Мотивація  навчальної  діяльності  (слайд №6)
·        Сьогодні  ми ознайомимося  ще  з  однією  літературною  казкою , яку  написав для  вас Василь  Олександрович  Сухомлинський .
·        Василь Сухомлинський писав  для  дітей, про  дітей, навчав  у  своїх  творах  доброти, допомагати  один  одному , бути  чемними,  ввічливими. Саме  про  теплоту  душі  ми  будемо  сьогодні  читати  казку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. Сприймання й   усвідомлення нового  матеріалу. Опрацювання казки Василя Сухомлинського «Снігуроньчина   пісня» ( с.76 – 77)
1. Гра «Передбачення». Вправа «Мікрофон».
·        Як  ви  вважаєте, про що йтиметься в казці, яка  має  такий  заголовок?
2.Словникова  робота:                                                                                    
Крижану                               відтанула
Мерзлий                                 збереглося
Маленька                               позамерзали
Сльотавої                             кататимуться
·        Якою  частиною  мови  є  слова  першого  стовпчика?
·        Серед  поданих  слів  знайдіть  синонім  до  слова  сирої (сльотавої).

3. Читання тексту казки. Слухання  музичного  твору. Порівняння настрою  музики  та  казки.
·        Послухайте  мелодію. Який настрій  викликала  у  вас  мелодія?
·        А тепер  послухайте  казку. Який настрій  викликала  у  вас  казка?
·        Чи  настрій  музики  співпадає  з  настроєм  казки? Доведіть  свою  думку.
·        Як  ви  думаєте,  пісеньку  якого  птаха  почула  дівчинка?
4. Самостійне  читання  казки  учнями. Гра «Рибки».
·        Читаючи  казку , визначте  її  тему (Про що  говориться  в  казці).
5. Робота  в  групах
·        Скільки  частин  має  казка?
·        Про що  йдеться  в кожній  з  частин (Відповідають  по  групах)
6. Вибіркове  читання
·        Прочитайте частину , де говориться  про  закінчення  осені;
·        Хто  прилетів  до  озера?;
·        Хто прийшов  до  озерця?;
·         Що  сталося ,  коли  бурулька  почала  танути?.
VІ. Підсумок  уроку. Оцінювання  учнів.
·        Яка основна  думка  казки «Снігуронькина  пісня»?
·        Який  настрій  панував  на  сьогоднішньому  уроці?
·        Що  вам  найбільше  сподобалося?
·        Що  нового  для  себе  відкрили  у природі?  У  стосунках?
VІІ. Домашнє  завдання
·        І  ГРУПА - Читати  та переказувати  казку;

·        ІІ  ГРУПА – Читати  казку  та  придумати  продовження  до  неї.



     Марївський   НВК
Відкритий урок
з української мови у 3 класі
на тему:
 Вимова й правопис слів із ненаголошеними [е],[и] в корені слова, що не перевіряються наголосом.     Робота з орфографічним словником.
                                                                                        Підготувала
 вчитель початкових класів
Москаленко О. М.
                                                        2015р.
 Тема:      Вимова й правопис слів із ненаголошеними е, и в корені слова, що не           перевіряються наголосом.
                  Робота з орфографічним словником.
 Мета :    продовжувати формувати вміння правильно вимовляти й писати
                 слова з ненаголошеними голосними [ е ],[ и] в корені слова;
                 вчити розпізнавати слова, які треба перевіряти за словником;
                 збагачувати активний словниковий  запас  учнів;
                 розвивати  вміння  давати повні відповіді, розвивати мову учнів;
       удосконалювати навичку роботи з орфографічним словником; виховувати  почуття любові до рідної мови, бережливе ставлення  до книги.
                      
 Обладнання: слайди, картки  для самостійної  та  групової  роботи,      словники.
                                                 ХІД     УРОКУ
І. Організаційний момент.
Створення сприятливого психологічного комфорту
Працюватимем  старанно,
Щоб  почути  у  кінці,
Що у нашім третім класі
Діти  просто  молодці!
 II. Мотивація навчальної діяльності.
1. Вправа «Очікування».
     На кожній  парті лежить листочок. Вам потрібно разом скласти речення про те, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і записати.
- Як ви гадаєте, чому  я обрала саме осінні листочки?
        .        Ми очікуємо, що урок буде цікавим.
·                    Ми очікуємо, що на уроці ми дізнаємося щось нове.
·                    Ми очікуємо, що будемо гарно працювати.
·                    Ми очікуємо, що виконаємо  всі  завдання.
·                    Ми очікуємо, що навчимося швидко працювати зі словниками.
Усі листочки  прикріпіть на «Дереві очікування», а в кінці уроку ми побачимо, чи досягли   очікуваного результату.
ІІ. Актуалізація опорних знань.  
2.1. Перевірка домашнього завдання
Читання виконаної вправи 140. (запис слів за алфавітом).
2.2 Хвилинка каліграфії.
Са    док     Садок
Садок  вишневий  коло  хати.
- Знайдіть  орфограму  в  словах, назвіть її.  Як перевірити , яку букву писати? (Правило).                                                                                                                                 – Що таке  орфограма ?
2.3. Повторення раніше вивченого матеріалу
- Вставити  потрібну  букву, пояснити  свій  вибір.(СЛАЙД)
-Запишіть у зошит.
ІІІ. Повідомлення  теми  уроку, мети уроку. 
3.1 Створення  проблемної  ситуації.
-Подивіться  на такі  слова:  Д_ректор, п_ріг, д_ктант , абр_кос.
- Доберіть до них слова , у яких сумнівні  голосні  будуть  під  наголосом.
- Чому  не  можете дібрати?
- Якою, на вашу думку, буде тема нашого уроку?
- А які завдання ми собі поставимо?
(Тема уроку  та  завдання  вивішуються  на  дошці).
ІV. Сприймання  й  усвідомлення нового  матеріалу.
4.1 Мовні  дослідження. Робота з підручником.
·        Хвилинка поезії.  Учні читають  вірші  про  словник.                                                                                                                                                          1.Не бійтесь заглядати у словник:                                                                                                       Це пишний яр, а не сумне  провалля;                                                        Збирайте, як розумний    садівник,                                                     Достиглий овоч  у  Грінченка  й Даля.                                                        Не майте гніву до моїх порад                                                             
       І не лінуйтесь  доглядать свій сад.                                                      
 – Що автор називає садом? Що значить «  доглядати за садом»?
2.Буває, що слово відоме давно,                                                          
А знає не кожен, що значить воно.                                                    
  І тут у пригоді стає визначник                                                           Скарбів  наших  мовних -                                                                  Тлумачний словник.
·        Презентація словників різного напрямку.
·        Читання рекомендацій на с.65 підручника.(Читають учні).
·        Робота над вправою 144. (Учні працюють по рядах, в парах  :Медаль, черешня – І ряд; ведмідь, тривога – ІІ ряд, черевики, театр – ІІІ ряд) –перевірити їх написання за словником. Утворити словосполучення зі слів першого і другого рядків. (записати).  Скласти два речення.(усно).
·        Робота зі словом   ВЕЛОСИПЕД (Слайд)
·        Фізкультхвилинка.
V. Узагальнення  і систематизація  знань  учнів.
·        Робота над вправою 146.  Прочитати текст, уставляючи пропущені букви. Дібрати  заголовок.                                             
 – Яка тема цього тексту?  Яка основна  думка (ідея) тексту?               
   - Виписати фразеологізми, пояснити  їх значення.(з довідки)
·        Робота в  групах. Робота з картками.
VI. Підсумок  уроку.
·        Як ви думаєте, чи досягли  ми  очікуваного  результату? Доведіть.
·        Яке завдання було найцікавішим?
·        Що необхідно знати, щоб швидко користуватися  словником?
·        Написання яких слів слід перевіряти за орфографічним словником?
·        Оцінювання  учнів.
VII. Домашне  завдання.
-         Повторити алфавіт;
-         Виконати вправу 147.

Немає коментарів:

Дописати коментар

  ПРОФЕСІОГРАМИ У науковій теорії професіограмою називають вичерпний опис особливостей певної професії, що розкриває зміст професійної праці...